Få sat et billede på din skade, hurtigt og effektivt med ultralydsscanning

Ultralydsscanning er effektivt til enten at bekræfte eller udelukke en tilstand, skade eller diagnose i skelet og bløddele i forbindelse med fysioterapeutisk undersøgelse, behandling og træning.

Med ultralydsscanning kan vi meget præcist identificere ledskader i blandt andet skulder, knæ eller ankelled. Vi kan finde betændelsestilstande i sener, ledbånd og slimsække eller bruge scanning til at vurdere helingsprogressionen i muskel- og seneskader, så behandlingen bliver mere fokuseret og specifik.

Ultralydsscanningen er ofte med til at forkorte dit forløb på klinikken fordi vi kan følge vævshelingen helt tæt og således tilpasse behandlingen med væsentlig større præcision. Scanningen kan også afsløre om fysioterapi er det rette tilbud, eller du egentlig bør henvises til et andet tilbud hos egen læge eller speciallæge.

Få billederne med hjem

I forbindelse med ultralydsscanningen har du mulighed for at få scanningsbillederne overført til en USB-stick, så du kan få både scanningsbeskrivelse og billeder med dig hjem.

Achillessenebetændelse. Skanning viser inflammation omkring senen og i fedtlegeme og slimsæk foran senen. Billedet opstår via såkaldt colordoppler, som er et filter hvor øget blodgennemstrømning i det inflammerede væv bliver farvelagt.

Ultralydsscanning er ofte et vigtigt redskab i forbindelse med behandling med Shock-wave, hvor scanningen sikrer at behandlingen rammer den rigtige struktur i den rigtige dybde, så behandlingsforløbet bliver kortere og mere effektivt.

Ultralydsscanning indgår desuden ofte som en del af en “second opinion” undersøgelse ved langvarige problemstillinger.

Hos os foretages ultralydsscanning af Jeppe Thorsager og Mogens Jespersen.

ultralydsscanning Odder fysioterapi

Mogens