Hvad er GLA:D®️ Ryg?

GLA:D®️ Ryg er et behandlingstilbud til alle med langvarige eller tilbagevendende rygsmerter. Konceptet er udviklet af ledende rygeksperter på Syddansk Universitet, SDU, med udgangspunkt i den bedste tilgængelige viden om rygsmerter. Formålet er at give dig viden og redskaber der hjælper dig til færre rygsmerter og til en bedre forståelse for din rygproblematik. Forløbet giver dig derved bedre kontrol, så det er dig og ikke din ryg der styrer dit liv.

I GLA:D® Ryg forløbet starter du med en indledende individuel konsultation med fysioterapeuten, hvor dit udgangspunkt og dine mål fastlægges. Ved afslutning af forløbet har du igen en individuel konsultation, hvor effekten af dit forløb evalueres og en fremtidig plan lægges.

GLA:D®️ Ryg forløb

Teori og patientuddannelse del I:

• Årsager til rygsmerter.
  • Symptomer.
  • Behov for billeddiagnostik; røntgen og skanning.
  • Behandlingsmuligheder.

Teori og patientuddannelse del II:

• Hvad er smerte?
  • Håndtering af rygbesvær.
  • Rygsmerter som udtryk for ubalance mellem ressourcer og belastninger.
  • Hvordan virker træningen?

Træning:

Træningen er tilrettelagt som holdtræning hvor sværhedsgraden i øvelserne tilpasses den enkelte deltager. Målet er at deltagerne opnår en større variation i ryggens bevægelser, så brugen af ryggen bliver mere alsidig, ensidige bevægemønstre undgås og deltagerne genvinder tilliden til at bevæge sig naturligt og frit. Holdtræningen består af 16 lektioner med fysioterapeutisk supervision, fordelt over et 8 ugers forløb. Forløbene varetages hos FysioDanmark Odder af Daniel som er certificeret GLA:D®️ Ryg terapeut.

Pris for hele GLA:D

Du kan booke tid til GLA:D® Ryg forløb hos Daniel lige her

Læs mere på SDU lige her

Daniel Bøtkjær